Digital kundservice

De traditionella kundservicekanalerna som telefon och e-post har länge varit grunden för kundservice. Fortfarande sker majoriteten av kundservicekontakten via dessa kanaler. Samtidigt har en explosion av mobilanvändningen skett, vilket har kommit att ställa nya krav på kundservicen. Ett företags kanalstrategi för kundservicen måste anpassas för att möta de mobila kunderna där de befinner sig – samt prioritera enkelhet före en wow-effekt. Att etablera en digital kanalstrategi är en komplicerad process där det ofta finns många motstridiga viljor inom företaget. En alltför aggressiv digitalisering och automatisering riskerar att minska merförsäljningsaffärerna. Samtidigt riskerar man missad effektivisering, tappade kunder och lägre kundnöjdhet om man inte genomför det.

Ladda ned vårt kostnadsfria whitepaper för att läsa mer om digital kundservice och ta det av konkreta tips för hur ni kan digitalisera er kundservice.

Du kommer att få lära dig mer om:

Att etablera en kanalstrategi

Hur går man tillväga för att skapa en kanalstrategi? Hur inför man den i verksamheten?

Strategi för digital kundservice

Förstudie, analys, målformulering, testa, följa upp och utvärdera.

Olika digitala kanaler

Vilka digitala och tekniska lösningar ska man utvärdera? Chatt på webben, chatbots, dynamisk FAQ, social kundservice, mobile frist och självbetjäning.

Chatbots

Hur kan man använda chatbots för att minska belastningen för den traditionella kundservicen?

Artificiell intelligens

Hur ser framtidens kundservice ut? När tar AI över? Är våra jobb hotade?

Konkreta tips

Konkreta tips för att digitalisera och förbättra er kundservice.

Ladda ned ditt kostnadsfria whitepaper här

Ditt namn*

Företag*

Din epost*

Ditt telefonnummer

Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.