Våra event

Kunskap är som bekant nyckeln till framgång. På Ageris har vi lång och gedigen erfarenhet och stor kunskap inom många olika områden. Det är kunskap som vi gärna delar med oss av i förhoppning om att andra organisationer och verksamheter kan utvecklas. Vi anordnar därför en olika event och seminarium kring flertalet ämnen. Du kan läsa mer om våra tillställningar och anmäla dig nedan.


Motivationssystem i kundservice

Motiverade medarbetare är viktigt för att verksamheten ska fungera och utvecklas. Motivation är det psykologiska som ger en organism drivkraft – alltså skapar en handling mot ett önskat mål. Olika människor motiveras av olika saker och har olika mål.

Många verksamheter använder sig av ett slags motivationssystem för att motivera medarbetarna att arbeta mot sina mål för att sedan få en belöning när målet är nått. Många tillämpar ett monetärt motivationssystem där bonus utdelas. Det finns givetvis både för- och nackdelar med det. På Ageris gick vi från ett monetärt motivationssystem till ett poängbaserat som är kopplat till en poängshop. Vi delar med oss av våra erfarenheter.

  • Vad? Frukostseminarium: Motivationssystem i kundservice
  • När? Torsdag 11/5 klockan 08.00 – 09.30
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Kundservice i sociala medier

Telefon och e-post har länge utgjort de största kanalerna för ett företags kundservice. Mobilanvändningen har exploderat och i och med att yngre generationer blir konsumenter, ställs nya krav på kundservicen. Ett företag måste möta sina kunder där de befinner sig, istället för att ”tvinga” in dem i kanaler som de annars inte använder.

Att kunderna upplever enkelhet i kontakt med kundservice är idag betydligt viktigare än att leverera en wow-effekt. Sociala medier är en kanal som skiljer från de traditionella kundservicekanalerna eftersom allt är öppet för alla att beskåda. Detta innebär att ett enda negativt inlägg kan få viral spridning och orsaka mycket om det inte hanteras på rätt sätt.

  • Vad? Frukostseminarium: Kundservice i sociala medier
  • När? Torsdag 30/3 klockan 08.00 – 09.30
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Anmälan är stängd


Framgångsprofiler – så hittar du medarbetare inom kundservice som trivs, levererar och utvecklas.

Tillsammans med vår samarbetspartner Psykometrika anordnar vi ett frukostseminarium med tema ”Framgångsprofiler – så hittar du medarbetare inom kundservice som trivs, levererar och utvecklas.” Psykometrika har bedrivit aktiv forskning inom psykometri sedan 2006. Bolaget grundades av Patrick Littorin och professor Bo Ekehammar som i över 40 år forskat på området.

  • Vad? Frukostseminarium: Rekrytering och framgångsprofiler inom kundservice
  • När? Torsdag 16/2 klockan 08.00 – 09.30
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Anmälan är stängd


Digital kundservice: Val av kundservicekanaler och kanalstrategier

Digitaliseringen pågår hela tiden – och så även inom kundservice. Vilka digitala funktioner har funnits länge och vad kan vi vänta oss framöver? Vad behöver vi göra nu för att möta digitaliseringens krav? Hur ska man tänka kring kanalstrategier och val av kundservicekanaler? Tillsammans med vår samarbetspartner Humany anordnar vi ett frukostseminarium kring temat.

  • Vad? Frukostseminarium: Digital kundservice
  • När? Onsdag 18/1 klockan 08.00 – 09.30
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Anmälan är stängd


Vilka nyckeltal är viktigast att mäta och hur coachar man medarbetarna på bästa sätt?

Vi guidar dig i djungeln av nyckeltal för att reda ut vad som är viktigt – respektive mindre viktigt – att mäta. Vi kommer även att prata om hur man coachar sina medarbetare på bästa sätt för att uppföljningen och nyckeltalen faktiskt ska göra något nytta.

  • Vad? Frukostseminarium: ”Din guide i KPI-djungeln”
  • När? Fredag 11/11 klockan 07.30 – 09.00
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Anmälan är stängd


Agerismodellen: En konkret guide i hur du kan skapa en lönsam kundservice 

När en kund kontaktar ett företags kundservice finns ett utmärkt tillfälle till merförsäljning. Trots detta är det alldeles för få företag som har implementerat försäljning i sina kundserviceorganisationer.

  • Vad? Frukostseminarium: Merförsäljning i kundservice
  • När? Torsdag 13/10 klockan 07.30 – 09.00
  • Var? Svetsarvägen 8, Solna Business Park


Anmälan är stängd

Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.