Framgångsprofiler i kundservice – Frukost

In Okategoriserade

Framgångsprofiler: Så hittar du medarbetare inom kundservice som trivs, levererar och utvecklas

Under morgonen anordnade vi ett frukostseminarium kring temat framgångsprofiler i kundservice. Att hitta rätt person för rätt jobb kan vara svårt och resurskrävande i form av både tid och pengar. Inom kundservice och försäljning kan det ofta vara hög personalomsättning – vilket har både sina för- och nackdelar. Med ett personlighetstest kan en rekrytering grunda sig på vetenskap och fakta, snarare än på magkänslan hos en rekryterare. Att tydligt förstå hur en medarbetare fungerar är även hjälpsamt under den kommande anställningen för att kunna coacha varje medarbetare på bästa sätt.

Föredragande under morgonen var Patrick och Naemi Littorin från företaget Psykometrika. Psykometrika har bedrivit aktiv forskning inom psykometri sedan 2006. Bolaget grundades av Patrick Littorin och professor Bo Ekehammar som i över 40 år forskat på området.

Patrick och Naemi presenterade intressant forskning kring området och pekade på specifika faktorer som medarbetare som presterar inom kundservice har gemensamt.

Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.