Frukost om försäljning i kundservice – KÖ

In Okategoriserade

Försäljning i kundservice: Så lyckas du!


Fullsatt – Anmäl dig för köplats

Varmt välkommen på Ageris och Kontaktas frukostseminarium om hur företag kan lyckas med försäljning i kundservice! Under morgonen delar vi med oss av erfarenheter kring hur man upprätthåller en hög försäljning i tider av ständig förändring. Du kommer att få exempel på hur man arbetar med försäljning för att göra det till en naturlig del av verksamheten oavsett om kundservice är outsourcad eller sköts inhouse.

Försäljning har alltid stort fokus i varje verksamhet och i takt med att marknaden förändras ställs nya krav på goda kundmöten som kan generera försäljning. Kundserviceverksamheter hanterar stora mängder kundmöten och har därför blivit allt viktigare för försäljning. Kunden ringer till oss på eget initiativ och i dialog med kunden kan vi presentera lösningar som är väl anpassade. Men att starta upp försäljning i kundservice och att vidare löpande över tid upprätthålla försäljning med goda resultat kan ha sina utmaningar. Hur upprätthåller man en hög försäljning i tider av ständiga förändringar? Hur hanterar man alla incidenter som gör att ledare och medarbetare är tvungna att fokusera på något annat en period, vilket kan störa försäljningen.

Att ständigt träna, leda och följa upp emot försäljning är avgörande för framgång. Att göra försäljning till en naturlig del av den dagliga verksamheten sätter också kundservice på kartan i organisationen!

Under frukosten möter du Carin Andersson som arbetar som VD på Svensk Adressändring och Paula Holmberg som arbetar som assisterande produktionschef på Ageris Kontaktcenter. Carin och Paula berättar om:

  • Varför Svensk Adressändring ser kundservice som en försäljningskanal 
  • Hur Ageris ser på försäljning i kundservice
  • Erfarenheter av insatser och dess effekter
  • Händelser och situationer som kan störa försäljningen och hur dessa hanteras

Frukost serveras mellan 08.00-08.30 och därefter pågår föreläsningen till 09.30.


Frukost om försäljning i kundservice 


Fredag 29/9 klockan 08.00 – 09.30


Grev Turegatan 16, Stockholm

Anmäl dig och en kollega nedan. Varmt välkommen!

Förnamn*

Efternamn*

Din e-post*

Ditt mobilnummer*

Företag*

Eventuell specialkost

Vill du bjuda med en kollega?

JaNej

Din kollegas e-postadress

  • Det var intressant att höra om hur man kan jobba med de mjuka värdena, inte bara poäng och pengar. En riktig 10-poängare!

    BesökareMotivationssystem i kundservice maj 2017
  • Seminariet var mycket intressant eftersom vi precis ska starta en grupp som fokuserar på merförsäljning. Vi upplevde att vi fick mycket bra och relevant information och tips. Vi gick alla därifrån mycket inspirerade!

    Besökare Merförsäljning i kundservice okt 2016
  • Bra och intressant seminarium! Spännande att få en beskrivning hur poängsystemet styr åt rätt håll, men ändå har en "monetär koppling". Användbart också i de utbildningar vi ger, som ett lyckat exempel på säljstyrning.

    BesökareMotivationssystem i kundservice maj 2017
  • Väldigt intressant ämne och vi kommer att försöka implementera detta på vår egen kundservice. Vi kommer inom kort att själva genomföra ett test med ett poängsystem tack vare inspirationen under seminariet. Det satte verkligen "hjärnan i rullning!".

    BesökareMotivationssystem i kundservice maj 2017
  • Det som var det mest intressanta var att höra någon "från verkligheten" prata om hur man hanterar KPI:er rent praktiskt. Lätt att ta till sig teorin, men svårare att hantera det i en professionell drift, vilket beskrevs bra under seminariet.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var riktigt bra var framförallt förklaring till bakgrunden av nyckeltalen - vad de är "bra" för. Men även delen kring coachning, som jag ska implementera på min avdelning.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Jag tycker att frukostseminariet var väldigt bra. Den tillhörande presentationen gjorde att man fick en bättre bild om vad talaren ville förmedla. En god lättsam stämning gjorde att man blev inspirerad.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
  • Mycket bra och intressant att höra hur andra resonerar, vad man fokuserar på etc. Bra och engagerade föreläsare! En tia helt klart!

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Jätteintressant! Kul att få höra hur andra jobbar med det man dagligen jobbar med själv. Mycket bra att det är folk ur "driften" och produktionen som talar - det skapar förtroende.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Utan tvekan mycket intressant. Jag jobbar själv som konsult inom försäljning, men primärt inom rena försäljningsorganisationer, så därför är det intressant att jämföra hur man resonerar inom kundservicesfären och hur man jobbar.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.