Frukost med tema digital kundservice

In Okategoriserade

Digital kundservice: Val av kundservicekanaler och kanalstrategier

De traditionella kundservicekanalerna som telefon och e-post har varit grundpelarna för kundservice i 20 år. Fortfarande sker majoriteten av kontakt med kundservice via dessa kanaler. Samtidigt har en explosion av mobilanvändningen skett, vilket ställer nya krav på kundservicen. Ett företags kanalstrategi för kundservicen måste anpassas för att möta de mobila kunderna där de befinner sig.

Att etablera en digital kanalstrategi är en komplicerad process där det ofta finns många motstridiga viljor inom företaget. En alltför aggressiv digitalisering och automatisering riskerar att minska merförsäljningsaffärerna. Samtidigt riskerar man missad effektivisering, tappade kunder och lägre kundnöjdhet om man inte genomför det.

Onsdagen den 18 januari bjuder vi tillsammans med Humany in till ett frukostseminarium kring temat digital kundservice. Morgonens talare är Ken Persson och Johan Lilja. Ken har mångårig erfarenhet inom digital kundservice och arbetar idag som IT-chef på Ageris.

Frukost serveras mellan 08.00-08.30 och därefter pågår föreläsningen till 09.30.


Frukostseminarium om digital kundservice


Onsdagen 18/1 klockan 08.00 – 09.30


Svetsarvägen 8, Solna Business Park

Anmälan är tyvärr stängd för den här gången. Skriv in din e-postadress nedan för att få information om nästa seminarium. 

Ditt namn*

Din e-post*

Vad är du intresserad av?*
KundserviceOrganisationLedarskapPersonlig utvecklingHR

  • Seminariet var mycket intressant eftersom vi precis ska starta en grupp som fokuserar på merförsäljning. Vi upplevde att vi fick mycket bra och relevant information och tips. Vi gick alla därifrån mycket inspirerade!

    Besökare Merförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jag tycker att frukostseminariet var väldigt bra. Den tillhörande presentationen gjorde att man fick en bättre bild om vad talaren ville förmedla. En god lättsam stämning gjorde att man blev inspirerad.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jätteintressant! Kul att få höra hur andra jobbar med det man dagligen jobbar med själv. Mycket bra att det är folk ur "driften" och produktionen som talar - det skapar förtroende.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Mycket bra och intressant att höra hur andra resonerar, vad man fokuserar på etc. Bra och engagerade föreläsare! En tia helt klart!

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var det mest intressanta var att höra någon "från verkligheten" prata om hur man hanterar KPI:er rent praktiskt. Lätt att ta till sig teorin, men svårare att hantera det i en professionell drift, vilket beskrevs bra under seminariet.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var riktigt bra var framförallt förklaring till bakgrunden av nyckeltalen - vad de är "bra" för. Men även delen kring coachning, som jag ska implementera på min avdelning.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Utan tvekan mycket intressant. Jag jobbar själv som konsult inom försäljning, men primärt inom rena försäljningsorganisationer, så därför är det intressant att jämföra hur man resonerar inom kundservicesfären och hur man jobbar.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
Recommended Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.