Kundservice i sociala medier – Frukost

In Okategoriserade

Fullsatt frukost om kundservice i sociala medier

Under morgonen bjöd vi in till ett frukostseminarium om kundservice i sociala medier i samarbete med RelationDesk och vår uppdragsgivare Coop. Morgonens talare var Annika Ulfvin och Fritjof Andersson. Annika arbetar på Coop som redaktör för sociala medier och Fritjof är VD och grundare för företaget RelationDesk. Tillsammans delade de med sig av sina erfarenheter, bästa tips och trendspaningar för kundservice i sociala medier.

Det var en inspirerande och lärorik morgon där vi fick senaste insikterna från RelationDesk som arbetar fokuserat med sociala medier, i kombination med den mer operativa delen ur Coops perspektiv.

Telefon och e-post har länge utgjort de största kanalerna för ett företags kundservice. Mobilanvändningen har exploderat och den yngre generationen blir konsumenter, vilket ställer nya krav på ett företags kundservice. Det är viktigt att möta kunderna där de befinner sig för att underlätta kontakten med dem. Att kunderna upplever enkelhet i kontakt med kundservice är idag betydligt viktigare än att leverera en wow-effekt.

Vill du ta del av morgonens innehåll? Ladda ned vårt kostnadsfria whitepaper nedan:

Ditt namn*

Företag*

Din epost*

Ditt telefonnummer

Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.