Kundservice i sociala medier

Kundservice i sociala medier

Telefon och e-post har länge utgjort de största kanalerna för ett företags kundservice. Mobilanvändningen har exploderat och den yngre generationen blir konsumenter, vilket ställer nya krav på ett företags kundservice. Det är viktigt att möta kunderna där de befinner sig för att underlätta kontakten med dem. Att kunderna upplever enkelhet i kontakt med kundservice är idag betydligt viktigare än att leverera en wow-effekt. Sociala medier är en kanal som skiljer från de traditionella kundservicekanalerna eftersom allt är öppet för alla att beskåda. Detta innebär att ett enda negativt inlägg kan få viral spridning och orsaka mycket om det inte hanteras på rätt sätt.

Torsdagen den 30 mars bjuder vi in till ett frukostseminarium tillsammans med Coop och RelationDesk kring temat kundservice i sociala medier. Morgonens talare är Annika Ulfvin och Fritjof Andersson. Annika arbetar på Coop som redaktör för sociala medier och Fritjof är VD och grundare för företaget RelationDesk. Tillsammans delar de med sig av sina erfarenheter, bästa tips och trendspaningar för kundservice i sociala medier.

Frukost serveras mellan 08.00 – 08.30 och därefter pågår föreläsningen till 09.30.


Frukostseminarium om kundservice i sociala medier


Torsdagen 30/3 klockan 08.00 – 09.30


Svetsarvägen 8, Solna Business Park

Anmälan är tyvärr stängd. Fyll i din e-postadress nedan för att få inbjudan till nästa seminarium. 

Ditt namn*

Din e-post*

  • Seminariet var mycket intressant eftersom vi precis ska starta en grupp som fokuserar på merförsäljning. Vi upplevde att vi fick mycket bra och relevant information och tips. Vi gick alla därifrån mycket inspirerade!

    Besökare Merförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jag tycker att frukostseminariet var väldigt bra. Den tillhörande presentationen gjorde att man fick en bättre bild om vad talaren ville förmedla. En god lättsam stämning gjorde att man blev inspirerad.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jätteintressant! Kul att få höra hur andra jobbar med det man dagligen jobbar med själv. Mycket bra att det är folk ur "driften" och produktionen som talar - det skapar förtroende.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Mycket bra och intressant att höra hur andra resonerar, vad man fokuserar på etc. Bra och engagerade föreläsare! En tia helt klart!

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var det mest intressanta var att höra någon "från verkligheten" prata om hur man hanterar KPI:er rent praktiskt. Lätt att ta till sig teorin, men svårare att hantera det i en professionell drift, vilket beskrevs bra under seminariet.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var riktigt bra var framförallt förklaring till bakgrunden av nyckeltalen - vad de är "bra" för. Men även delen kring coachning, som jag ska implementera på min avdelning.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Utan tvekan mycket intressant. Jag jobbar själv som konsult inom försäljning, men primärt inom rena försäljningsorganisationer, så därför är det intressant att jämföra hur man resonerar inom kundservicesfären och hur man jobbar.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.