MittMedia outsourcar all kundcenterverksamhet

By
In Okategoriserade
MittMedia outsourcar all kundcenterverksamhet 

Nu är det klart att kundtjänstföretaget Ageris Kontaktcenter AB tar över all kundcenterverksamhet i MittMedia.

–          Våra kunder blir allt mer digitala och det ställer nya krav, Ageris är en välrenommerad aktör med fokus och kärnkompetens kring modern kundservice. Med Ageris som part kommer MittMedias kundfokus att utvecklas ytterligare och i den takt som krävs, säger MittMedias privatmarknadschef Petra Bjernulf.

Ageris tar över hela kundcenterverksamheten inom MittMedia vilket innebär att ett trettiotal medarbetare byter arbetsgivare. Ageris expanderar därmed i Falun där MittMedias kundcenter finns och blir en långsiktig hyresgäst.

Vi ser det här som något mycket positivt för våra medarbetare och för Falun som stad. Ageris vill expandera och planerar att vara 100 medarbetare inom ett par år, säger Petra Bjernulf.

–          Med anledning av den tillväxt vi sett på Ageris de senaste åren har vi sökt efter en möjlighet att etablera ett center i en medelstor stad i Mellansverige.  Avtalet med MittMedia ger oss en flygande start i Falun med en kompetent personalstyrka, lokaler anpassade för kundtjänstverksamhet och ett spännande uppdrag med utvecklingspotential. Vi planerar för tillväxt i Falun under de närmaste åren och redan nu till våren flyttar den verksamhet vi har i Borlänge in i vårt nya center i Falun, säger Johan Johansson, vd på Ageris Kontaktcenter AB.

För mer information:

Petra Bjernulf, Privatmarknadschef, MittMedia. Tel: 073-9253228
Johan Johansson, VD, Ageris. Tel: 070 239 99 53

MittMedia är ett av Sveriges ledande medieföretag med 19 dagstidningar. Koncernen är dessutom verksam inom digitala medier, radio, gratistidningar och civiltryck samt är delägare i Liberala Tidningar med omfattande tidningsutgivning i Mellansverige och Storstockholm. MittMedia omsätter cirka 1,4 miljarder kronor och har ca 1000 anställda inom medie- och tryckeriverksamheten.

Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.