Motivationssystem i kundservice

Motivationssystem i kundservice

Motiverade medarbetare är viktigt för att verksamheten ska fungera, drivas och kunna utvecklas. Motivation är det psykologiska kännetecken som ger en individ drivkraft – skapar en handling mot ett önskat mål. Olika människor motiveras av olika saker och har olika målsättningar.

Många verksamheter använder sig av ett slags motivationssystem för att motivera medarbetarna att arbeta mot sina mål för att sedan få en belöning när målet är uppnått. Många tillämpar ett monetärt motivationssystem där bonus utdelas. Det finns givetvis både för- och nackdelar med det. På Ageris gick vi från ett monetärt motivationssystem till ett poängbaserat som är kopplat till en poängshop. Vi delar med oss av våra erfarenheter.

Torsdagen den 11 maj bjuder vi in till ett frukostseminarium kring temat motivationssystem i kundservice. Morgonens talare är Ken Persson och Samar Kasskawo. Ken har mångårig erfarenhet inom digital kundservice och arbetar idag som IT-chef på Ageris. Samar arbetar i ett av Ageris uppdrag och är ambassadör för vårt motivationssystem.

Frukost serveras mellan 08.00-08.30 och därefter pågår föreläsningen till 09.30.


Frukostseminarium om motivationssystem


Torsdagen 11/5 klockan 08.00 – 09.30


Svetsarvägen 8, Solna Business Park

Anmälan är tyvärr stängd. Fyll i din e-postadress nedan för att få kommande inbjudningar. 

Ditt namn*

Din e-post*

  • Seminariet var mycket intressant eftersom vi precis ska starta en grupp som fokuserar på merförsäljning. Vi upplevde att vi fick mycket bra och relevant information och tips. Vi gick alla därifrån mycket inspirerade!

    Besökare Merförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jag tycker att frukostseminariet var väldigt bra. Den tillhörande presentationen gjorde att man fick en bättre bild om vad talaren ville förmedla. En god lättsam stämning gjorde att man blev inspirerad.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
  • Jätteintressant! Kul att få höra hur andra jobbar med det man dagligen jobbar med själv. Mycket bra att det är folk ur "driften" och produktionen som talar - det skapar förtroende.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Mycket bra och intressant att höra hur andra resonerar, vad man fokuserar på etc. Bra och engagerade föreläsare! En tia helt klart!

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var det mest intressanta var att höra någon "från verkligheten" prata om hur man hanterar KPI:er rent praktiskt. Lätt att ta till sig teorin, men svårare att hantera det i en professionell drift, vilket beskrevs bra under seminariet.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Det som var riktigt bra var framförallt förklaring till bakgrunden av nyckeltalen - vad de är "bra" för. Men även delen kring coachning, som jag ska implementera på min avdelning.

    BesökareDin guide i KPI-djungeln nov 2016
  • Utan tvekan mycket intressant. Jag jobbar själv som konsult inom försäljning, men primärt inom rena försäljningsorganisationer, så därför är det intressant att jämföra hur man resonerar inom kundservicesfären och hur man jobbar.

    BesökareMerförsäljning i kundservice okt 2016
Recent Posts
Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.