Om Ageris

Ageris är ett outsourcingföretag inom verksamhetsområdena kundservice, försäljning och backoffice. Vi kan ta över delar av eller hela avdelningar – vi har anpassade lösningar efter varje uppdragsgivare. Vi jobbar med proaktiv kundvård och försäljning av hög kvalitet.

För att öka kundnöjdheten och försäljningen hos våra kunder arbetar vi strategiskt med kundlojalitet. Att behålla en befintlig kund och arbeta med merförsäljning gentemot dessa är som bekant mer lönsamt än att hitta nya kunder. Där kommer kundservicen in som en essentiell del.

På Ageris arbetar vi just nu för uppdragsgivare inom detaljhandel, media, resor, bank, korthantering, e-handel och postrelaterade tjänster. Våra uppdragsgivare kommer från olika branscher men alla efterfrågar högkvalitativ, effektiv och lönsam kundservice och support på distans.

Ageris har ett flertal större och långvariga kunder, cirka 250 anställda på tre orter: Solna, Strömsund och Falun. Sedan vi startade 2009 har vi vuxit organiskt under lönsamhet. Ageris tar hand om hela eller delar av kundserviceprocessen som till exempel:

  • Kundservice, försäljning och support: Via telefon, mail, chat, webb och brev/formulär
  • Proaktiv kundvård: Ageris arbetar aktivt med kundlojalitet och kompletterar kundservice med utgående kundvårdsamtal och telefonförsäljning
  • Administration och utredningstjänster: Kundservice startar ofta en kedja av händelser och åtgärder – Ageris tar kundservice ett steg till
  • Automattjänster: Ageris automatiserar kundservice och tar fram tjänster för talsvar

På Ageris har vi lång och djup branscherfarenhet som vi gärna delar med oss av, vi har kollektivavtal med Unionen (callcenteravtalet) och vi är medlemmar i branschföreningen Kontakta. Kontaktcenterverksamheten på Ageris har en historia som går tillbaka början av 90-talet. Läs mer om våra tjänster.

Vad kan vi hjälpa er med?

Ditt namn*

Din e-post*

Ditt meddelande

Våra tjänster

Kundservice

Vi kan ta över hela eller delar av er kundservice och jobba strategiskt med kundvård för att öka kundnöjdhet och lönsamhet.

Försäljning

Vi jobbar med försäljning och proaktiv kundvård i form av merförsäljning åt våra uppdragsgivare.

Backoffice

Vi kan sköta administrativa processer åt er så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet.

Outsourcing

Varför väljer många företag att outsourca en del av eller hela avdelningar i sin verksamhet? Vilka fördelar finns?

Kontakta oss

Vad kan vi hjälpa dig med? Skriv en rad om ditt ärende så hör vi av oss så snart som möjligt.